Kirsi Ranto: Ole se valo joka olet – Enkeleitä ja villasukkia


Kustantaja: Tammi
Julkaisuvuosi: 2013
Sivumäärä: 242 s.

V

uoden 1998 tangokuningatar Kirsi Ranto kertoo, miten onnenhuuma ja suosio vaihtuivat loppuunpalamiseen. Hän menetti niin uran, avioliiton kuin elämänuskonkin, ja nämä kokemukset johdattivat hänet voimallisen kysymyksen äärelle: ”Kuka minä olen?”
Ole se valo joka olet on inspiroiva omaelämäkerrallinen seikkailumatka ja kertomus avautumisesta ilolle ja rakkaudelle. Johdattajina matkalla toimivat enkelit halaava hyväntekijä Äiti Amma, jonka ashramissa eli henkisessä keskuksessa Intiassa Kirsi nykyisin vierailee kahdesti vuodessa.
”Enkelit ja Amma eivät edusta minulle mitään erityistä uskontoa, vaan he ovat opettaneet minulle syvempää itsetuntemusta ja valoisampaa elämänasennetta. Toivon, että lukiessasi tätä kirjaa näet kaiken sen ohjauksen, jota sinäkin saat elämässäsi osaksesi. Mikään ei ole sattumaa. Et ole koskaan yksin.”
Kirjan mukana on Kirsi Rannon musiikkia sisältävä CD, joka johdattaa kuulijan meditaatioon, rentoutumiseen ja hiljentymiseen.
Oma arvioni: Kirja tuli luettua ”puoliväkisin” loppuun asti, ja levy jäi kokonaan kuuntelematta. Kirja ei ollut ainakaan minulle mitenkään inspiroiva, lukukokemus oli itse asiassa monin tavoin varsin hämmentävä. No, jokainen saa toki etsiä itseään mistä ja miten tahansa ja uskoa mihin haluaa…